2017. január 9., hétfő

Charles Dickens Karácsonyi éneke és az utódok

Charles Dickens - Karácsonyi ének
Megmondom őszintén, hogy sokat gondolkodtam azon, hogy mit is írjak. Kivételesen vissza kell gondolnom azokra az érzésekre, amelyekre ez a könyv ébresztett. Ez volt az első Charles Dickens olvasmányom, most először olvastam el a Karácsonyi éneket. 1843-ban kelt életre ez a csodás mű, amit rekord idő alatt (nem több, mint 2,5 óra) faltam fel. 

Azt mondják A kis herceg című könyvre, hogy minden korosztálynak el kell olvasnia, és ahogy belépünk egy újabb korba, ismét el kell olvasnunk, mert már máshogy fogjuk látni a leírtakat. Valami ehhez hasonló érzésem volt, amikor Dickens szavait olvastam. Megnevettetett és ellágyította a szívem, miközben együttérzést váltott ki belőlem a nehezebb sorsban élők iránt.

Sokat tanulhatunk ebből a könyvből arról, hogy milyen is az összetartás, és hogy milyen rossz irányba vezet minket az önzés, a túl nagy becsvágy, a kapzsiság és az irigység. Szerintem ez a könyv is a kötelezők sorában lehetne akár már az általános iskolákban is. Bár nem tudom pontosan, hogy most mik vannak, mert hát elég sok változáson ment keresztül a hazai oktatás. De nem tűnt fel, hogy erről híreszteltek volna valamit, és nálunk még a középiskolában sem volt választható ez a könyv.

2009-es adaptáció
Pedig ha belegondolunk, hogy milyen sok feldolgozása volt... Filmek, mesék, musical! Talán az egyik legnézettebb (legalábbis én leginkább erről hallottam) a 2009-ben készült animációs film, amiben Jim Carrey, Gary Oldman és Colin Firth hangját is hallhatjuk. Még nem láttam ugyan ezt a mesét, mert először el akartam olvasni. Hiszen mindig a könyv az eredeti, és az igazi. Nekem legalábbis biztosan. :) 

1999-es adaptáció
Szerintem mindenképpen érdemes megemlíteni az 1999-ben készült filmet is, amiben Patrick Stewarté a főszerep. Igazából imádtam a színészt az X-man-ben, a párom pedig a Star Trekben, amit én egyáltalán nem néztem. :D De ezeken kívül is még sok filmet, sorozatot és mesét is tudhat maga mögött a színész. Igen, jól gondoljátok, ezt a változatot is meg szeretném nézni, mert érdekel, hogyan teszi magáévá egy fösvény, magába zárkózott, "bolondság a karácsony" típusú karakter tulajdonságait.

Barbie mesés karácsonya
Ne feledkezzünk meg természetesen a mesékről sem, hiszen oda vagyok értük. :) A Barbie meséket egyébként is szeretem, mert jó dolgokra tanítja a kicsiket (és nagyokat, ha hagyják), ráadásul szép dalok is vannak bennük a legtöbb esetben. Éppen ezért örültem, amikor megnéztem ezt 2008-as mesét. Habár ez nem éppen egy zsémbes öregúrról szól, hanem egy szép, fiatal és híres énekesnőről, de az alapja a történetnek ugyanaz. Ahogyan maga a tanulsága is.

Azaz lássuk meg a szépet, a jót, hogy milyen jó érzés adni a másiknak. És nem csak karácsonykor, hanem egész évben. Egy kedves szó, egy szívből jövő mosoly máris szebbé teheti valakinek a napját. Persze mondhatjátok, hogy ez micsoda közhely, de higgyétek el, tapasztalatból mondom. Amikor úgy ültem a munkahelyemen, hogy attól féltem, milyen mogorva ember fog elém ülni, és végül egy mosolygós emberrel találtam szemben magam, aki megköszönte a segítséget és szép napot kívánt a továbbikra... Nekem elhihetitek, hogy ez felejthetetlen. És ez a borzasztó... Az, hogy manapság ennek van a legnagyobb értéke, mert már hozzászoktunk a rosszhoz.

Szabadfogas Mozgalom
A legjobban azt sajnálom, hogy egy fecske még nem csinál nyarat. De ösztönözheti a másikat arra, hogy tartson vele az úton. Ezért nagyon örültem a Szabadfogas Mozgalom létrejöttének, és annak, hogy ez mennyire elterjedt. Ugyanakkor bízom benne, hogy tényleg azok veszik el a fogasokról a kabátokat, akiknek tényleg szükségük van rájuk, és egyesek nem nézik ingyen bazárnak. Lehet, hogy rosszmájú vagyok, de sajnos erre az eshetőségre is gondolni kell. Tudom, hogy a magyarok össze tudnak fogni, ha nagyon akarnak, de hát soha nem lehetünk biztosak semmiben. Mindenesetre így tovább, és támogatom a mozgalmat, és más ötleteket is! Az országban már 89 helyen lehet találkozni a mozgalom törekvéseivel. :) HAJRÁ!

A következő alkalommal a könyvemből fogok feltenni egy újabb fejezetet. Remélem tetszeni fog. :) Igen, mindig remélem, hogy így lesz, és mindig tudatni fogom ezt veletek. :P További szép napot Nektek! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése