2017. március 24., péntek

Igazi valóra vált álom!

Jelenet A Szépség és a Szörnyeteg c. filmből

FIGYELEM! SPOILER-VESZÉLY!!!

Tudom, hogy a könyvemnek is eredetileg azt a címet adtam, hogy Az álmok valóra válnak. Azonban azt kell mondanom, hogy az én álmom tegnap délután TÉNYLEG valóra vált. :) Nem titok, hogy imádom a meséket, és az sem, hogy hiszek bennük. Van viszont egy nagy kedvencem, amelynek főszereplőjével tudok a legjobban azonosulni az összes mesehős közül. Kíváncsi vagyok, kitaláljátok-e. :)

Ez nem más, mint A Szépség és a Szörnyeteg! És Belle az, akihez a leginkább tudom magam hasonlítani. Ő is egy könyvmoly, egy, a világról és kalandokról álmodozó lány. Aki egy olyan lelki társra vágyik, aki megérti minden rezdülését és érzését, amelyek egy jó könyv hatására bukkannak fel. Végül meg is találja ezt a személyt miután néhány nehézségen keresztülment.

Már a meséért is odavoltam. Nem csak az első részért, hanem a másodikért is. A szüleim persze sokszor mondták, hogy annak idején, amikor ki lehetett kölcsönözni a Hüvelyk Pannát vagy az Aladdint, és már volt videólejátszónk, akkor állandóan ezeket kellett hazahozni. Valamelyiket aztán pedig megkaptuk a kölcsönzőt vezető személytől, akinek utólag köszönöm is, bár nem tudom most hol van. A végén annyit néztem ezeket a meséket, hogy már azért nem nézhettem, mert félő volt, hogy tönkremennek a kazetták. :) 

Na de elkanyarodtam. Valószínűleg a könyvek szeretete miatt lett a favoritom a kis falucska kiközösített lányának és a csúf, de nemes lelkű ifjúnak a története. Ha ez még nem lett volna elég ahhoz, hogy várjam az élőszereplős filmadaptációt, hát A dzsungel könyve és a Demóna igazán hozzá segített. Ráadásul 3D-ben néztük meg édesanyámmal, aki maga is nagy meserajongó. Tetejébe még az is kiderült, hogy sosem látott még 3D-s filmet. A tegnapiak után viszont mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy ezt a filmet így érdemes megnézni. Sokkal viccesebb is. :D

Újfent meg kell köszönnöm, immár hivatalosan is, a Walt Disney Pictures munkatársainak, hogy egy ilyen csodálatos, maradandó, szívet melengető műalkotást hoztak létre. Mert ezt annak kell neveznem. Hovatovább, az álmaimat váltották valóra, és csak megerősítették a hitemet a mesékben, az álmokban és a csodákban. Emma Watson pedig véleményem szerint a legtökéletesebb választás volt Belle karakterének a megformálásában. Jobbat el sem tudtam volna képzelni. :)

És most kezdjük egy kicsit boncolgatni a filmet, mert nem szeretném a véleményemet össze-vissza írni. :)

A zene mindig a fejemben van és nem csak a film miatt. Ha éppen egy romantikusabb hangulatomban vagyok, amikor elkalandoznak a gondolataim, máris elkezdem magamban dúdolni a főcímdalt. És a mesében bemutatott zenéken kívül is prezentáltak még fülbemászó dallamokat. Ugyan a magyar fordításban nem egészen az, mint amit a mesében énekeltek, de hát már megszokhattuk a magyar szinkronstúdióktól. Egyedül az tetszett, hogy Belle felháborodva énekelt, amikor Gaston - ha burkoltan is, de - megkérte a kezét. :)

Ami a karaktereket illeti, itt jobban szerettem őket, mint a mesében. A színészek olyan mértékben mutatták be az eredeti jellemeket és olyan szinten tették még hihetőbbé és valóságosabbá őket, hogy már azt kezdtem gondolni, hogy ez a hely tényleg létezik. Bár ha a kort nézzük, akkor létezett még valamikor. :) Ehhez nyilván hozzájárultak a technika nagyszerű csodái is. Például, hogy Csészike tényleg kifújta azt a buborékot. :) Vagy a varázstükör, amely megmutatta, amit a kézben tartója kívánt. De ott van az átváltozás is, vagy a létfontosságú Rózsa, amely az elvarázsolt kastély életéhez van kötve. Maguk pedig az elvarázsolt szereplők pedig elképesztően élethűre sikerültek. Le a kalappal a készítők előtt. :)

A Szépség és a Szörnyeteg szereplői
Azonban néhányat a szereplők közül mégis csak kiemelnék. Ugyebár említettem Csészikét. Bírtam a kis krapekot annak ellenére, hogy nem volt olyan jelentős szerepe, mint mondjuk a mesében. Itt ugye emlékszünk, hogy ő szabadította ki Belle-t és az apját a pincéből? Szóval ezt sajnáltam.

Mrs. Potts hozta a szokásos formáját, és anyai ösztönei után menve védelmébe vette Belle-t. Ugyanakkor a női fifika sem hagyta cserben, hogy megismertesse Belle-lel a kastélyt és lakóit, esélyt adva, hogy megismerje a Szörnyet is. Emma Thompson pedig remekül játszotta, és szerintem illik is hozzá a karakter. Bár ezt biztosan csak amiatt mondom, mert korábban egy csapat rakoncátlan gyerek nevelésével megbízott dadát játszott a Nanny McPhee - A varázsdadában. Meg hát... Nem tudom... Nekem olyan Jó Tündér Keresztanya típusnak tűnik. :)

Tik-Tak úrban és Lumiere-ben sem csalódtam. Ugyanolyan marakodók voltak, mint a mesében. Ewan McGregor és Sir Ian McKellen is remek választás volt a karakterek szemléltetésére. Előbbi azért - mert hát valljuk be - Ewannek igazán pimasz arcmimikája van, és csábos mosolya, ha Pamacsot vesszük, akit gyönyörűen ábrázoltak a filmben. :) Utóbbi színész pedig azért volt jó döntés - szerintem -, mert Tik-Tak úr egy fontoskodó, szabályokat betartó, szigorú személyiség. Mr. McKellen-nek pedig ilyen az arcberendezése, emlékezzünk csak vissza az X-men-re. Ráadásul nagyszerűen játszotta. :)

Aztán persze ott van Maurice, Belle apja, aki eltéved az erdőben, és azután kerül a kastélyba, hogy farkasok támadtak rá és lovára. A lóról jut eszembe: imádtam, hogy úgy intézték, Fülöp tényleg értse a szavakat, és egy bátor társ legyen, aki megmenti gazdáját a rémséges karmok közül. Kivéve, amikor a Szörny színre lépett. De hát eléggé hatalmas teremtmény, nem lehetett Fülöp szemére vetni, hogy immár elszaladt. :) Az apukát Kevin Kline alakította, akit nem ismertem fel egyébként. Később vettem észre, hogy ő bizony játszott a Last Vegasban, a Vadiúj vadnyugatban és még néhány mesében, mint pl. A Notre Dame-i toronyőrben. Örültem neki, hogy néhány új információ is "kiderült" az apa és lánya életéről, valamint hogy mi történt az anyukával.

A film főhősei felé haladva ne feledkezzünk meg Lefou karakteréről sem. Sokan támadták a stúdiót, mert a filmben olyan jelenetek voltak, amelyek szerint Gaston hű csatlósának az érzései komolyabbak a fő gonosz iránt, mint azt sokan gondolnák. Azonban szerintem inkább viccesek ezek a jelenetek, mint gusztustalanok vagy felháborítóak. Véleményem szerint egy valóság show-ban több a homoszexuális jelenet, mint ebben a filmben. :D A megtestesítője, Josh Gad pedig remekül játszotta a szerepet. Olaf-nak is nagyon jó volt a Jégvarázsban, bár ugyan mit is várunk egy komikustól? Remélem még fogjuk hasonlóan jó szerepekben látni. :)

És akkor következzék a beképzelt, az önajnározó, a háborúból visszatérő (állítólag), a nők kedvence (kivéve Belle-é), a kibírhatatlan Gaston! Szerintem Luke Evans egy kicsit hasonlít rá, de csak külsőre. Maga a színész pedig szenzációs, már csak azért is, mert a magyarországi premieren meglepte a nézőket. Borzasztóan sajnálom, hogy nem lehettem ott. Bár így utólag visszagondolva, lehet hogy most már elmegyógyintézetben ülnék, ha csak megtippelem a lehetséges reakciómat. :D Szerencsére belsőleg nem olyan, mint az általa életre keltett Gaston, aki odaadásával megőrjíti Belle-t, és mindenáron feleségül akarja venni, meg sem hallva, amit a lány mond. Bár azért dicséretére legyen mondva, hogy a filmben megmondta Lefou-nak, hogy éppen azért akarja feleségül venni a lányt, mert nem egy könnyű nőcske, mint azok, akik másodpercek alatt odaadták volna magukat neki. Ugyanakkor mit is várunk egy vadásztól?

Most pedig következzenek főhőseink. :) Belle és Kyle Kingson alias Szörnyeteg.

Mint már mondottam volt, Belle-ről kiderül, hogyan került abba a piciny falucskába, ahol mindenki kiközösíti és furcsának tartja, csak mert jobban szeret olvasni, mint pletykálkodni. Közben ugyebár kiderül, hogy valószínűleg senki nem tud ott olvasni - nekem legalábbis ez jött le. Emma Watson kiválóan alakította a független, intelligens és bátor lányt, hiszen ő maga is az. Kifejezetten tetszett, hogy a filmben már nem a romantikát és a szerelmet keresi, hanem egy lelki társat, aki megérti őt.

Meg is találja a Szörnyben, akit eredetileg - valószínűleg - Kyle Kingsonnak hívják. Róla is kiderül, hogy miért vált önző herceggé, ami aztán a varázslónő haragját gerjesztette. Mert hiszen ez volt az oka annak, hogy végül átokkal sújtották. Megmondom őszintén, hogy nekem először fura választás volt Dan Stevens, habár lehet csak azért, mert még nem láttam egy filmjét sem. Ráadásul mindig csak olyan képeket láttam róla, amiken borostás volt az arca, és a film végén idegen volt anélkül látni. :D Mindenesetre tény, hogy jól játszotta a komor, dühöngő szörnyeteget, aki a végén már elhitte, hogy egy külsőre "normális" ember rosszabb bestia is lehet, ha a szíve helyén nincs semmi.

Hirtelen nekifutásra és felindulásra elsőre ennyi jutott eszembe. Úgy döntöttem, hogy még egyszer meg fogom nézni moziban és 3D-ben még akkor is, ha egyedül kell mennem. Ráadásul nem sokára elköltözöm a fővárosból, és kevesebb lehetőségem lesz moziba járni. Ha minden pillanatot ki akarok használni, akkor ez legyen az egyetlen film, amit többször megnézek a mozikban, ha kell, egymás után. :) 

Szép napot Nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése